افزایش ۴۶ درصدی فروش شرکت ملی مس ایران در دو ماه گذشته

19 خرداد 1404 - 05:43

به گزارش عیار معدن، شرکت ملی صنایع مس ایران در دو ماه نخست سال ۱۴۰۴ با وجود چالش‌های ناشی از ناترازی انرژی موفق شد در زمینه فروش محصولات افزایش چشمگیر ۴۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال را رقم بزند.با وجود آغاز زودهنگام محدودیت‌های ناشی از ناترازی انرژی در کشور، فروش شرکت تا پایان اردیبهشت ماه به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱ هزار میلیارد تومان بود.

در سبد فروش شرکت ملی صنایع مس ایران، کاتد همچنان نقشی محوری و راهبردی ایفا می‌کند؛ در دو ماهه نخست امسال، در مجموع ۳۲ هزار و ۹۶۰ تن کاتد در بازار داخل و خارج به فروش رسیده که این میزان وزن حدود ۷۶ درصدی از کل فروش ۳۱ هزار میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده است. براساس این گزارش، شرکت ملی صنایع مس ایران در ۲ ماهه نخست امسال، بیش از ۲۴ هزار تن کاتد در بورس کالا عرضه کرده است که این میزان، سهمی معادل ۵۸ درصد از کل فروش شرکت را شامل می‌شود.

عملکرد صادراتی شرکت نیز در این بازه زمانی قابل توجه است؛ به‌طوری‌که مجموع فروش صادراتی فملی تا پایان اردیبهشت ماه به ۶ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان رسیده است؛ عددی معنادار که نشان از حضور مؤثر شرکت در بازار‌های بین‌المللی دارد.بدون تردید، تقویت جایگاه صادراتی فملی به منظور تثبیت موقعیت در بازار‌های جهانی و افزایش ارزآوری برای کشور، یکی از محور‌های راهبردی و بلندمدت این شرکت به شمار می‌رود.با توجه به جایگاه راهبردی فلز مس در اقتصاد جهانی و نقش کلیدی آن در آینده بدون کربن، برنامه‌ریزی‌ها در شرکت ملی مس به‌گونه‌ای صورت گرفته است که این مجموعه بتواند سهمی حداکثری از این فرصت تاریخی داشته باشد.

تداوم روند مثبت فروش، ثبات نرخ محصولات و مدیریت هدفمند در حوزه صادرات، آینده‌ای روشن و رو به رشد را برای فملی رقم خواهد زد. این مسیر با تکیه بر برنامه‌ریزی‌های دقیق مدیریتی مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی شرکت، حمایت سهامداران، و تعهد کم‌نظیر کارکنان سختکوش شرکت ملی صنایع مس ایران دنبال می‌شود.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *